fredag 9 december 2011

Nu händer det grejer.

Nu är träden fällda och grävmaskiner håller på för fullt på tomten. Dom ska även spränga bort en bit berg så vi får en fin uppfart. I sista stund lyckades vi rädda vår brunn på tomten. Den kanske kan komma till användning för vattning om det kommer några stekheta somrar.

Här är några bilder tagna på tomten i onsdags. Jag undrar hur det ser ut i dag. Dom jobbar stenhårt nu från tidig morgon till sena kväll. Det ska vara klart innan jul. Den 3 januari kommer huset att ställas ner. Det är bara om 25 dagar. Otroligt spännande. Sedan ska takpannorna på, tapetsera, spika lister och säkert massor av annat som jag inte nämnt. Detta kommer nog att pågå till i mitten av februari.. Den 1 mars får vi besked om slutbesiktning. Vi vågar därför inte säga upp lägenheten till den 1 mars, tänkt om vi inte får slutbesiktningen godkänd och vi står utan bostad. Vi får hålla på lägenheten en månad till.






Dom röda pinnarna i marken markerar var kortänden på vårt hus börjar och slutar.





Till vänster ser vi grannens garage. Vår tomt börjar ca 1,5 meter från garagets vägg.



Stugan ska rivas och ersättas av våra nya grannars hus.

Dom röda pinnarna i marken markerar var kortänden på vårt hus börjar och slutar.



Det gamla skjulet ligger nu i en stor hög.

Här har jag gjort (en väldigt slarvig) skiss över hur tomtgränsen kommer att gå på ett ungefär. Detta är baksidan och kortsidan av huset. Till höger i bild kommer en skaftväg till det nya grannhuset att gå.

1 kommentar:

  1. Hejsan,
    så spännande! Det skulle vara roligt om du vill visa upp ditt projekt på Byggla.se. Är du intresserad kan jag erbjuda en morot. Vi har även en golvtävling, en badrumstävling och även en jultävling som pågår just nu. Maila mig på vendela.byggla@gmail.com så berättar jag mer!
    /Vendela

    SvaraRadera