fredag 17 augusti 2012

Gardiner gör mig gråhårig

Jag letar, rekar och funderar just nu på gardiner. Jag var i en stor tygaffär i dag och tappade lusten totalt. Det är väldigt dyrt om man köper färdigt eller låter någon sy upp, eller så måste man ha tid med både inköp av tyger och att sy. Jag vill tillägga att jag har mer vilja än talang vid symaskinen. Jag kommer att bli gråhårig innan jag får några gardiner i vardagsrummet. Kirschstänger med fingerkrokar och veckband är inhandlade, nu är det ju "bara" tyget kvar. Hur svårt kan det vara? När jag surfade in på Stoff & stil, en textilshop på nätet blev jag i alla fall lite glad. Där fanns det mysiga bilder på sköna gosedjur man kan sy själv. Tänk den som hade tid (och energi) med sådant. Det fick mig i alla fall att glömma gardiner för en stund. Tack för det.




1 kommentar:

  1. Ja du, det där med gardiner är inte lätt! Jag hade jätteångest innan jag (vi) bestämde vilka gardiner vi skulle ha i vardagsrummet, där vi har tre fönster på rad typ:) Som tur är så har jag en svärmor som är mycket duktig på att sy så hon fick göra en lång kappa som hänger där nu:)

    Lycka till!:)

    Kram på dig

    SvaraRadera