söndag 25 september 2011

Skattjakt i stugan






Den här gamla pedaltunnan har jag sett många gånger bakom brädgården i stugan, men i dag såg jag den igen, och då med andra ögon. Det är ju en otrolig skatt som stått och skräpat i alla år. Jag befarade nog att det skulle ligga avfall från dass eller något annat otrevligt i den, men det var inte värre än några sopsäckar, målarburkar och en emaljskål.  Så jag gjorde några flerbenta varelser hemlösa, tog fram stålborste, svinto och en bajla med vatten och diskmedel och gick lös. Det är en så härlig känsla att man kan gå på skattjakt i sin egen stuga. (Som är ett arvgods från min mans släkt.)
Eftersom den var ganska risig inuti så får jag ge den en omgång till, kanske med högtryckstvätten. Sedan får vi se om den kan hitta hem i nya huset.

Den emaljerade skålen fick smaka på herr Svinto.
Den här lampstommen står och väntar på att jag ska samla ihop alla idéer och göra något av dom. Jag kanske klär på den en liten ballerinakjol i tyll eller lindar in stålpinnarna i något tyg. Kanske spraymålar jag den bara i någon färg och sätter in en snygg glödlampa. Vi väl se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar