torsdag 15 mars 2012

Kökets stänkskydd spikat

Ett okontroversiellt val av stänkskydd blev det till slut. Vi var inte överens om glasskiva utan det blev ett kakel. Vi tog ett vitt blankt 10•20cm med raka kanter utan fasning. Jag vill att fogen ska synas en del så den kommer att bli någon grå nyans. Dessa ska sättas omlott lite storköksaktigt.
I kväll gjorde vi ett besök på Nacka byggnadsvård för att köpa eluttag till köket. Det kändes tråkigt med dom gulnade, plastiga eluttagen som satt i ögonhöjd ovanför diskbänken. I stället köpte vi två runda i porslin. Dom hoppas vi kunna piffa till lite. Vilket underbart ställe med gamla fina detaljer och massor av saker till hemmet. Dom sålde även gamla kaminer. Det som förvånade mig var att det mesta man såg nog var nyproducerade saker i gammal stil. Butiken var ordnad och väldigt prydlig. Jag blev lite besviken, jag hade hoppats på långa korridorer med ostädade lådor där man själv fick gå på skattjakt. Jag såg framför mig hur ett par gamla farbröder gick omkring i ett organiserat kaos, skitiga och iklädda jobbarkläder. Nä, inget sådant. En pråper miljö, förmodligen för att inte skrämma bort finsmakarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar