måndag 12 mars 2012

Voila, en köksö.

Jag kan knappt tro det, men nu står det en helt underbar köksö i köket. Den är visserligen inte helt färdig. Jag ska ringa en plåtslagare i dag och se om jag får beställa en bockad plåt att lägga på som arbetsyta och en plåt att ha som front. Den är ca 120cm djup och 100cm bred och tack vare låsbara hjul kan man dansa runt med ön som man vill. In mot köket ska lådorna vara. Jag valde att ta två skåp med bara lådor för jag saknade fler lådor i orginalköket. På sidorna är det skåp på var sida. Det är alltså maxat med förvaring.
Detta hade inte blivit verklighet på några timmar (ca. 4h) om det inte vore för vår händige vän (och duracellkanin) Pelle. Tusen tack för all hjälp. Varje hem skulle ha en egen "fixar-Pelle".
Hur gjorde vi då? Det Hinner jag inte skriva nu, är snart framme på jobbet. Jag tar det snart. Ha en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar