söndag 8 juli 2012

Helgens fynd

 I går åkte jag till en loppis och i dag var jag på en äkta bondauktion. Det är verkligen kul att leta efter något man kan se sig ha användning för och kanske göra ett fynd.
På loppisen köpte jag bl.a. en slipad gammal helkroppsspegel för en 50-lapp, en gullig katt-kudde och en kulram till Selma. En gedigen sådan som man kan ställa på golvet. Jag hittade även en gammal låda som jag kunde fylla saker i.På auktionen ropade jag in en gammal trearmad lampa med blomformade lampskärmar. Jag har önskat en sådan länge och haft en bevakning på Blocket. Tyvärr var skärmarna så slitna och smutsiga att jag antingen vill köpa nya eller klä om dom. Oj oj oj ytterligare ett projekt. Jag fick även hjärnsläpp och bjöd på ett par gigantiska toffsar som jag absolut inte behöver eller vet var dom ska passa in i huset även om dom både var jättehäftiga och ovanliga. Som tur var hamnade dom i rätta händer i dag hos en person som har gillat toffsar mycket längre än Maria Montazami.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar