onsdag 16 november 2011

Tänker kök



Foto: Allt i hemmet nr 13. 2011
Jag tänker mycket på kök just nu, även fast vi inte kommer kunna styra så mycket över hur köket ser ut. Kanske kan vi göra några justeringar om några år men nu nöjer oss med hur köket ser ut (bortsett från att vi valt ett extra fönster ovanför diskbänken). Det vi kan påverka är vad vi ska ha ovanför diskbänken. Vilket stänkskydd är snyggast? Jag har funderat på diverse kakel. Jag gillar enkla rektangulära vita kakelplattor. gärna med lite mörkare fog. Lite bistrokänsla. Sedan är ju glas väldigt snyggt och ser rent och modernt ut. Men när jag såg bilden ovanför fastnade jag för den matta, grå färgen som målats. Man kanske inte behöver kakel eller glas. Detta är ju så snyggt. Frågan är hur det är att tvätta när man slabbat ner väggen med tomatsås. Jag funderar vidare.


Här nedan kommer lite köksinspiration.
Kitsch kitchen-diner | Kitchens | Design ideas | Image | Housetohome
Foto: Mark Bolton

Coola stolar!
Pink kitchen with aga | Fireplace | Kitchen-diner | Image | Housetohome
Foto: Jody Stewart


Stylish white kitchen | Kitchen ideas | Butler sink | Images
Understated white kitchen | Kitchen design | Decorating ideas | Image | Housetohome
Lägg till bildtext
Sleek kitchen diner | Kitchen-diner ideas | Kitchens | PHOTO GALLERY | Livingetc
Foto: Richard Powers
Monochrome kitchen diner | Kitchen-diner ideas | Kitchens | PHOTO GALLERY | Livingetc
Foto: Brigitta Wolfgang Drejer
Kitchen chalkboard wall | Kitchen idea | Fridge | Image | Housetohome.co.uk
Foto: Paul Massey

Fint med griffeltavla-färg.
Modern white kitchen

Samtliga bilder är hämtade från Living etc.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar