måndag 10 oktober 2011

Kök

Jag är riktigt trött på vårt lilla kök här i lägenheten. Eftersom Selma vill leka där jag håller hus så trängs vi här på dom få kvadratmetrarna. Man kan nästan inte öppna frysen om hon ska leka på golvet. Jag längtar tills vi får vårt stora kök i nya huset. Vi bor i en hyresrätt som är byggt på 40-talet. Vi har själva inte kostat på några renoveringar så köket  känns ganska slitet och inte alls i den stil vi själva valt. Resten av lägenheter är helt okej. Jag kommer inte bjuda på oinspirerande bilder av vårt lilla kök i dag, däremot ska jag visa hur mysigt min svägerka har gjort det i deras kök. Ja, jag säger att hon har gjort det mysigt, för hennes man sa att han absolut inte kan ta åt sig äran av det.








Ett smart sätt att lösa problemet med trånga kastrullskåp.
Släng upp dom i taket.

Snygga muffinsformar behöver inte gömma sig i någon låda.











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar