onsdag 19 oktober 2011

Tändsticksaskar

En gång i tiden samlade jag på tändsticksaskar. Dom flesta fick jag från restauranger. Jag köpte några väldigt gamla askar också, jag tror att dom är från 40-60-talet. Riktigt fina, men nu samlar dom bara damm. Jag gjorde ett ambitiöst försök att sätta in dom i en ram, men det blev inget snyggt. Nästa gång ska jag ha en stor ram så fler får plats, och då ska jag nog klistra eller tejpa fast dom på baksidan så dom inte glider.

Den klassiska solstickan är spegelvänd. Asken som liknar ett brev köpte jag i en jättefin inredningsbutik på Venice beach LA. Den vita med rosetten har jag pysslat ihop med presentpapper. Vi hade dessa på vårt bröllop. Asken md rosor är köpt på Rusta för länge sedan.
Dom här tändsticksaskarna ligger framme i stugan. Jag tycker dom är så fina, och man vill gärna ha dom nära till hands när man ska tända kaminen eller mysljusen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar