fredag 28 oktober 2011

Köksfavoriter

Jag har en ganska klar bild över hur jag vill att vårt kök ska se ut när vi flyttar in i nya huset. Allt går nog inte att uppfylla, men det är kul att drömma.
Min favorit i mitt nya drömkök är en kökskran likt en sådan man har på restauranger. En sådan har jag velat ha sedan jag var 19 år och jobbade som servitris på NK. Ibland gick jag in och hjälpte till i disken för att jag tyckte det var så roligt att spola tallrikar med kranen.
Men man måste ju ha en vanlig kran i köket också eller fungerar dom även som vanliga kranar? Det kanske någon kan svara på.

Foto: Ikea. Hjuvik 1995kr.

Foto: Kivik
Pris på blandare: 9 034:-


 Dessa kök blir jag inspirerad av. Kanske inte som helhet med vissa detaljer.

Jag gillar det nötta arbetsbordet och vitrinskåpet.

Underbart vackert golv och bänkskiva.




Foto: Samtliga bilder ovan är hämtade från http://www.housetohome.co.uk/




Hemma i mitt kök i dag har jag några favoriter. Först och främst är det min BTC lampa som hänger över köksbordet. Den ger ett otroligt behagligt sken då glaset undertill är frostat. Dessutom går den att dimmra.


I köksskåpet är dessa mina favoriter.
Mina Stig Lindberg koppar var en specialutgåva som Coop sålde för ett par år sedan. Tyvärr fick man bara köpa två ynka koppar, men jag skulle gärna vilja ha ett helt gäng.


Koppar med fat med blommor och fåglar från Indiska


Överst: Kopp från Epok, två portugisiska porslinsfat från en loppis, vitt porslinsfat Epok, pressglasfat gåva,
stort porslinsfat Epok.




2 kommentarer:

  1. Hej!
    Vilken härlig blogg du har!
    Å va kul att bygga hus:) Vi flyttade in i vårt hus för ca två månader sen, det är inte nybyggt men jag förstår precis hur du känner med all planering, alla förväntningar och längtan efter att få flytta in:)
    Jag startade min blogg i somras för att jag ville dela med mig av alla hustankar och mitt inredningsintresse, jag kände precis som du att jag bara måste blogga om det:)
    Det ska bli jättekul att följa din blogg!
    Kram Sofi

    SvaraRadera
  2. Hej Sofi, vad kul att du gillar min blogg. Jag gick självklart in och tittade på din blogg och det verkar som vi har samma intresse och smak. :)
    Jag ska fortsätta läsa vad du hittar på för skoj.
    Ha det bra.
    Kram Jessica

    SvaraRadera