torsdag 26 januari 2012

Äntligen fick jag lite målat.

Jag blir ofta sugen på att måla, det är lite terapi tycker jag. Jag har många projekt som ligger och väntar. Jag tycker dock att det är besvärligt att hitta en bra plats att måla på. Det ska ju torkas och målas en gång till och då är det lätt hänt att Selma klampar omkring bland tidningspapper och målarburkar. Helst skulle man ha en verkstad där saker kan stå så man slipper städa undan. Det hoppas jag att vi får plats med i anslutning till det blivande garaget. Vem vet.
Här har jag målat en trälåda som jag köpte på en loppis vid Medborgarplatsen i höstas. Vi skulle promenera hem så vi klämde fast den vid vagnen och gick hem i över en timme. Den var grön från början och kostade ett par tior.
Korgarna är gjorda i papp och fyndades på Granit för 19kr st. På prispallen stod det 279kr så det var en riktig prissänkning. Jag får se vad jag hittar på för skoj med dessa. Kanske blir det ett par lampakärmar?

1 kommentar:

  1. Ja men visst är det kul att måla och förändra!
    Jättefint!
    Kram Sofi

    SvaraRadera