måndag 9 januari 2012

Vad ska man ha för kakel i badrummet?

Oj vad jag tänkt mycket fram och tillbaka på hur badrummet ska se ut. Tankarna har gått åt att jag vill ha ett lugande badrum utan allt för stora kontraster. Jag var länge inne på grått  både på golv och väggar. När jag klev in i badrummet kändes inte den idén lika bra längre. Det är något för litet för att inte ljusa upp med vitt kakel. I samma veva hälsade jag på en person som hade stora blanka kakelplattor. Det kändes så himla fräscht och rent och gav ett bra ljus.
När jag såg dom här bilderna i IFÖ katalogen ville jag ha detta kakel. Jag älskar detta badrum. Det kändes också väldigt tidlöst. Hur kul kommer man tycka att stora kakelplattor är om 10-15 år?








Men å andra sidan, om jag gillar stora plattor nu så kommer jag bli nöjd och glad. Det är ju inte så vågat direkt. Jag såg dessa ursnygga klinkerplattor som var givna till golvet. Det är lite betongkänsla över dom. Matta, ruffa och i rätt nyans. Relativt ljust grå.


När jag såg dessa vita laserskurna plattor i en kakelaffär i Årsta blev jag väldigt förtjust. Det är så snyggt att man knappt kan se fogarna. Detta tack vare att man skurit plattorna spikrakt med hjälp av laser. Jag tror dock på blanka plattor, även om jag gillar dessa matta skarpt. Dom blanka reflekterar mer ljus.
Vi har inte köpt något än, men det lutar åt dessa. Jag ska bara vela lite till.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar