torsdag 16 februari 2012

Längtar ut.

Ikea har nu plockat fram sina utemöbler och jag börjar genast längta till utesäsongen. Titta vilken helt underbar möbel, en gungstol att ha utomhus. Problemet med Ikea är att man aldrig kan veta om dom tar slut och sedan inte går att få tag i. Jag håller tummarna att jag lyckas nypa till mig en "Värmdö" i svart. 995kr kostar den.

VÄRMDÖ Gungstol IKEA Trämöbel som är lämplig för både inomhus- och utomhusbruk.
Foto: http://www.ikea.se/
Dom har en serie som heter Falster med en jättefin grå färg. Jag skulle gärna möblera den blivande uteplatsen med dessa fina möbler. Solsängen var jättesnygg men jag hittade inga bilder på den på Ikeas hemsida.

FALSTER Stol IKEA Ribbor av konstgjort trä, som både till uttryck och känsla påminner om massivt trä. Rostfri aluminiumram; både stabil och lätt.
Foto: http://www.ikea.se/
 Jag provsatt den här stolen och den var faktiskt riktigt skön. Högsten 995kr.
HÖGSTEN Fåtölj IKEA Handflätad plastrotting; med samma uttryck som som naturlig rotting men hållbart för utomhusbruk.
Foto:www.ikea.se
Den här snygga solstolen med tillhörande fotpall heter Sunderö och kostar 1495kr.
SUNDERÖ Däckstol med fotpall IKEA Tre lager med slitstark ytbehandling; tål utomhusbruk under en längre tid innan det måste laseras om.
Foto: www.ikea.se

2 kommentarer:

  1. Så mycket inspiration du bjuder på idag! Jättefina utemöbler! Nu får våren gärna komma:)
    Kram Sofi

    SvaraRadera
  2. Ja nu börjar det kännas att våren är på gång när man slipper halka runt på snö och is. Trevlig helg.

    SvaraRadera