tisdag 14 februari 2012

Nu är huset slutbesiktigat.

Det har varit en lång dag. Vi har varit igång från 06.15 i morse. Slutbesiktningen tog hela förmiddagen. Besiktningsmannen kontrollerade så att golven och bänkar var plana, han öppnade alla fönster och dörrar och kände så att allt satt bra. Han synade köksluckor och kontrollerade själva konstruktionen med balkar och allt möjligt. Jag missade större delen av besiktningen då jag var ute och drog en sovande Selma i snön. Huset blev i alla  fall godkännt, så när som ett papper som saknades och några kosmetiska fel som t.ex. en reva på en kökslucka m.m. Vilken lättnad. Nu hoppas jag kommunen tillåter oss att flytta in i vårt hus den 24 februari.

Efter detta åkte vi runt till olika byggvaruhus och kollade på handdukstork, spegel och belysning till badrummet. Det slutade med det jag hade tänkt från början, ett skåp som heter Godmorgon från IKEA. Till detta köpte vi en passande belysning. Vi inhandlade även en handdukstork från Hafa modell ellips i vitt. Inte krom som på bilden. Vi vill ha den så diskret som möjligt mot den vita väggen, för jag tycker att dom flesta handdukstorkar är ganska fula. Dom med snyggast och roligast design var inte vattenburna utan gick på el. Vi har även tittat på tvättmaskin, torktumlare och torkskåp. Det är mycket nu och jag är väldigt trött.
God natt.
Bild från http://www.hafa.se/
GODMORGON Spegelskåp med 2 dörrar IKEA Spegeldörren är självstängande de sista centimetrarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar